Tilbake til alle nettkurs

Hvordan skape gode salgsresultater?

19. mai 2021
Hvordan skape gode salgsresultater?
Nettkurs
Inspirasjon
Foredragsholderne: Sven Krohn, sivilarkitekt MNAL, daglig leder, SPIR Arkitekter AS og Jan Baumann, høyskolelektor, Høyskolen Kristiania
På dette kurset lærer du om elementer som er viktig i markedskommunikasjon for å skaffe oppdrag til ditt kontor. Du får innblikk ulike metoder, verktøy og strategier som kan bidra til at ditt kontor blir bedre stilt, slik at potensielle kunder vil ønske å kjøpe arkitektoppdrag fra deg.
Pris
MNAL kr 750,-
Stud.arch. NAL kr 250,-
Wildcard kr 500,-
Kursdeltaker kr 1500,-
Les mer om kurset Skjul mer om kurset

Kursvarighet: ca. 90 minutter

Opptak gjort 1.kvartal 2021

Kurset er todelt med en teoretisk- og en praktisk del:

Del 1: Teori med Jan Baumann, høyskolelektor innen markedsføring ved Høyskolen Kristiania

Del 2: Praktisk erfaring med Sven Krohn, sivilarkitekt MNAL, daglig leder, SPIR Arkitekter AS

Vi skiller mellom privat sektor (forbrukermarkedet, bedriftsmarkedet) og offentlig sektor.

Kursinnholdet handler hovedsakelig om privat sektor. Det vil likevel være noen sammenfallende temaer for alle markedene.

Program

Innledning
v/ Peter Rånås, markedssjef i NAL

Del 1: Teori

Hvordan oppnå kjøp av arkitektoppdrag.
v/ Jan Baumann, høyskolelektor, Høyskolen Kristiania (ca. 40 min)

Her får du innsikt i følgende:
• utfordringer med å oppnå kjøp av arkitektoppdrag
• viktigheten av kundesentrering i praksis – din evne til å skape verdi for kunden
• konkrete forberedelser til innsalget
• effektiv påvirkning med bruk av retorikk og presentasjonsteknikk
• bruk av modell for integrert "Smarketing" - dreier seg om å jobbe avdelingsvis med de som har ansvar for akkvisisjon og prosjekter/marked

Del 2: Erfaringer fra praksis

Hvordan vi har skapt gode resultater over tid.
v/Sven Krohn, daglig leder i SPIR Arkitekter AS (ca. 47 min)

SPIR Arkitekter ble etablert i 2000 og har 32 ansatte. Sven Krohn gir konkrete eksempler på hvordan de jobber metodisk og strukturert for å få arkitektoppdrag. Krohn deler sin erfaring med sterk vekst i over 20 år. Det handler om:
• fokus på å bygge nettverk
• markedsstrategi og innsalg
• forberedelser til salgsmøte
• kommunikasjon i møte med kunden
• oppfølging og evaluering


Målsetting med kurset: Gi deltakerne innsikt om hvordan hjelpe kunden slik at verdier skapes, samt praktiske tips til bruk i ditt arbeid for å vinne arkitektoppdrag.

Målgruppe: arkitekter - alle med fokus på akkvisisjon.

Jeg ønsker å kjøpe kurset

Selges frem til
19. mai 2022
ANSVARLIG
Peter Ranås